Volume 22 (2017) - Special Issue

Fulltext version


Il Nome del Prodotto. Marchi, Termini e Professioni Details     pdf
Assunta Caruso, Claudio Grimaldi 1-189


Frontespizio Details     PDF
1-4

Indice Details     PDF
5-6


Presentazione - Presentation Details     pdf
Maria Teresa Zanola 7-8

Caratteristiche vincenti del nome del prodotto - Successful characteristics of brand names Details     pdf
Beatrice Ferrari 9-20

Sportswear brand names adaptation from alphabetic languages in Modern Standard Mandarin and vice versa Details     pdf
Victoria Bogushevskaya 21-47

Brand Names in Military English. The link between two worlds Details     pdf
Carmen Fiano, Cristiano Furiassi, Kosztasz Panajotu 49-63

Cases of brand name genericization in nautical English Details     pdf
Virginia Formisano, Agnese Daniela Grimaldi 65-79

L’Oréal e La Vache Qui Rit. Analisi semio-linguistica di due nomi commerciali francesi - L'Oréal and La Vache Qui Rit. A semiolinguistic analysis of two French trade names Details     pdf
Micol Forte, Alessandra Della Penna 81-96

Marchionimi: nomi propri o nomi comuni? - Brand names: proper names or common nouns? Details     pdf
Aldo Frigerio, Maria Paola Tenchini 97-111

I nomi dei vini italiani. Tra denominazioni di origine, marchi aziendali e marchi di prodotto - The names of Italian wines. Between designations of origin, trademarks and product brands Details     pdf
Silvia Gilardoni 113-136

A hybrid method for the extraction and classification of product features from user-generated contents Details     pdf
Alessandro Maisto, Serena Pelosi, Michele Stingo, Raffaele Guarasci 137-168

A joint linguistic-marketing analysis of brand and product names: the case of Unilever Details     pdf
Francesco Nacchia, Vittoria Massaro 169-186

Postfazione - Afterword Details     pdf
Assunta Caruso, Claudio Grimaldi 187-189


Colophon Details     PDF


Questo sito utilizza un cookie tecnico per consentire la corretta navigazione. Se vuoi saperne di più consulta l'informativa estesa.



Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 3.0 Italia License.

e-ISSN: 2239-0359