Dai bisogni degli adolescenti ai nuovi approcci pedagogici post-covid


Abstract


It
Il seguente documento mostra il percorso di studi eseguito dal nostro gruppo di ricerca transdisciplinare. Attraverso il passaggio dall'era pre-, cross- e post-COVID il manoscritto riassume l'evoluzione della ricerca e dei risultati acquisiti negli ultimi due anni, con adolescenti ed inseganti. Lo scopo è quello di aprire una discussione sui risultati al fine di assistere, supportare ed aiutare gli studenti, gli educatori ed i genitori nel far fronte ai difficili cambiamenti pandemici. Per fa ciò i nostri risultati venerano contestualizzanti con le teorie embodied (del corpo) e dell'emotion learning (delle emozioni).
En
The following manuscript shows the research pattern followed by the transdisciplinary team of pedagogists. Navigating throughout the pre-, cross- and post-COVID scenarios, the manuscript summarised the evolution of the research and the results gained in the last two years from adolescents and teachers. The aim is to open a discussion upon results and progress in assisting, supporting, and helping students, educators and parents to cope with the upcoming challenges in post-pandemic scenarios. In doing so, the results will be discussed along with the embodied and emotion learning theories.

DOI Code: 10.1285/i24995835v2021n14p13

Keywords: Adolescenti; corporeità; emozioni; Adolescents; embodied; emotionale learning

Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 3.0 Italia License.