Dai bisogni degli adolescenti ai nuovi approcci pedagogici post-covid
Abstract
It
Il seguente documento mostra il percorso di studi eseguito dal nostro gruppo di ricerca transdisciplinare. Attraverso il passaggio dall'era pre-, cross- e post-COVID il manoscritto riassume l'evoluzione della ricerca e dei risultati acquisiti negli ultimi due anni, con adolescenti ed inseganti. Lo scopo è quello di aprire una discussione sui risultati al fine di assistere, supportare ed aiutare gli studenti, gli educatori ed i genitori nel far fronte ai difficili cambiamenti pandemici. Per fa ciò i nostri risultati venerano contestualizzanti con le teorie embodied (del corpo) e dell'emotion learning (delle emozioni).
En
The following manuscript shows the research pattern followed by the transdisciplinary team of pedagogists. Navigating throughout the pre-, cross- and post-COVID scenarios, the manuscript summarised the evolution of the research and the results gained in the last two years from adolescents and teachers. The aim is to open a discussion upon results and progress in assisting, supporting, and helping students, educators and parents to cope with the upcoming challenges in post-pandemic scenarios. In doing so, the results will be discussed along with the embodied and emotion learning theories.
Il seguente documento mostra il percorso di studi eseguito dal nostro gruppo di ricerca transdisciplinare. Attraverso il passaggio dall'era pre-, cross- e post-COVID il manoscritto riassume l'evoluzione della ricerca e dei risultati acquisiti negli ultimi due anni, con adolescenti ed inseganti. Lo scopo è quello di aprire una discussione sui risultati al fine di assistere, supportare ed aiutare gli studenti, gli educatori ed i genitori nel far fronte ai difficili cambiamenti pandemici. Per fa ciò i nostri risultati venerano contestualizzanti con le teorie embodied (del corpo) e dell'emotion learning (delle emozioni).
En
The following manuscript shows the research pattern followed by the transdisciplinary team of pedagogists. Navigating throughout the pre-, cross- and post-COVID scenarios, the manuscript summarised the evolution of the research and the results gained in the last two years from adolescents and teachers. The aim is to open a discussion upon results and progress in assisting, supporting, and helping students, educators and parents to cope with the upcoming challenges in post-pandemic scenarios. In doing so, the results will be discussed along with the embodied and emotion learning theories.
DOI Code:
10.1285/i24995835v2021n14p13
Keywords:
Adolescenti; corporeità; emozioni; Adolescents; embodied; emotionale learning
Full Text: PDF
Refbacks
- There are currently no refbacks.