How transformative are community education projects? Meta-analysis of two case studies


Abstract


Questo contributo è una metanalisi di due casi di educazione comunitaria: una mostra riguardante gli Eelam Tamil (Londra); una passeggiata di attraversamento di una comunità svantaggiata (Sud Africa). L’analisi ha lo scopo valutare questi interventi alla luce di sei categorie fondate sull’apprendimento trasformativo. Il risultato qualitativo più saliente di questo studio riguarda il complesso rapporto tra costruzione di ruoli sociali stabili e raggiungimento dei fini trasformativi comunitari.

This paper is a meta-analysis of two community education projects: an exhibition on the Eelam Tamil (London); a transect walk in a vulnerable community (South Africa). The analysis aims to assess such interventions through the lenses of six categories drawn on transformative learning. The most relevant qualitative result obtained by this study deals with the complex relation between construction of stable social roles and the achievement of community transformative goals.

Parole chiave: Apprendimento trasformativo, Educazione comunitaria, Meta-analisi.

Keywords: Community education, Meta-analysis, Transformative learning.

 

 

 


DOI Code: 10.1285/i24995835v2022n16p24

Full Text: pdf

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 3.0 Italia License.