Un flusso in apprendimento: il corpo.
Abstract
It
Il criterio fondamentale che guida il nostro discorso consiste nel guadare al corpo come mediatore didattico e facilitatore di apprendimento. Un apprendimento definito significativo e per il quale l'esperienza ricopre un ruolo cruciale. Un'esperienza che passa attraverso i sensi, attraverso il corpo, un corpo anche in movimento. Un'esperienza didattica che nel processo di insegnamento-apprendimento permette al corpo di essere in flusso.
En
The fundamental criterion that guides our discourse is to look to the body as a didactic mediator and learning facilitator. A learning that is defined as significant and for which experience plays a crucial role. An experience that passes through the senses, through the body, a body also in motion. A teaching experience that in the teaching-learning process allows the body to be in flow.
Il criterio fondamentale che guida il nostro discorso consiste nel guadare al corpo come mediatore didattico e facilitatore di apprendimento. Un apprendimento definito significativo e per il quale l'esperienza ricopre un ruolo cruciale. Un'esperienza che passa attraverso i sensi, attraverso il corpo, un corpo anche in movimento. Un'esperienza didattica che nel processo di insegnamento-apprendimento permette al corpo di essere in flusso.
En
The fundamental criterion that guides our discourse is to look to the body as a didactic mediator and learning facilitator. A learning that is defined as significant and for which experience plays a crucial role. An experience that passes through the senses, through the body, a body also in motion. A teaching experience that in the teaching-learning process allows the body to be in flow.
DOI Code:
10.1285/i24995835v2020n13p29
Keywords:
Flusso; apprendimento; corpo; mediatore didattico; movimento; Flow; learning; body; teaching mediator; movement
Full Text: PDF
Refbacks
- There are currently no refbacks.